torsdag 5 mars 2015

"Sjaletten".

Vi bokade hemifrån en lägenhet i ett hotell här i Levi. Som vanligt visste vi ju inget och det ger bara så mycket att titta på bilder på en hemsida, så det känns ju alltid som en chansning. På Tripadvisor rankas hotellet som nummer ett av elva hotell här. Pengarna styrde en del och det här boendet var inte på långa vägar det dyraste i Levi och det var billigare än lika många nätter i Kåbdalis.

Jag kan lätt föreställa mig standarden på boendet i Kåbban (inget ont om det, men...) och det här är hästlängder bättre. Hotellet har valt att kalla lägenheterna för chalet (med litet knasig betoning, kan det uttalas "sjalett") och de är fullt utrustade. Det enda jag hittills saknat är smörkniv och disktrasa. G och jag var och handlade litet mat idag och köpte visserligen inget utav detta, men märk väl värmeljus. Tändmöjligheter har vi dock inga, så vi får ta nya tag där imorgon. :-D
Varmt garage till bilen.
Riktig hårtork.
Bastu till höger, duschhörna och tvättmaskin nere i vänstra hörnet på bilden. Vilken bonus den var - har redan kört en maskin!
Barnens rum. Ruben kan ligga sjöstjärna i sin breda underslaf. Norah myser högst upp.

Mitt och G's rum. Garderober och ett litet skrivbord fyller väggen bakom dörren.
Ja, ingående wifi var nära på ett villkor. Från min sida. 


Låst skidförvaring, ett fack till varje chalet.
Planlösningen i vår del av hotellet är otroligt genomtänkt. Med en och samma hiss åker vi rakt ned till bilen, till skidorna, till ytterdörren där vi kan trampa rakt ut i backen (ski in, ski out - jojomänn) och till lägenheten. Vi har haft tur och fått lägenheten närmast hissen också, så vi behöver inte gå många steg någonstans. Till receptionen måste vi dock gå genom en korridor för att komma till, men vad tusan gör det!

1 kommentar:

Unknown sa...

Fantastiskt så välordnat det ser ut, inte konstigt att dom gjort sig ett välkänt namn....