söndag 18 oktober 2015

Det vill sig bara inte.

Vi har varit utan lilla datorn i köket i flera veckor, efter att ett barn burit den en gång för mycket på ett felaktigt sätt och ett av gångjärnen havererat. Det gångjärnet måste uppenbarligen konstrueras på nytt, men först efter man gjort sig litet plast ur någon olja eller något återvunnet (kunde man ju önska...), antagligen för hand med små fina instrument på någon avlägsen plats här på jorden (eller?), för att sedan för fot föras till närmaste postkontor och nu kanske det åker båt till Sverige för att så småningom komma till firman som sedan skall byta det på datorn.

Så, ja, den datorn går bort för nu. En viss valp som vi skaffat oss förhindrar litet (oftast mycket) att jag sitter vid datorn med den stora fina skärmen här nere i källaren. Så bloggar gör jag inte. De två senaste inläggen har jag lyckats få ut via pissappen jag har i telefon, men där stannar annars de flesta inlägg som jag ibland försöker få ut.

Idag har Norah och jag haft en kul stund ihop, med hennes ansikte och litet färg. Vi skulle provmåla inför Halloween. Jag kände att jag verkligen ville lägga ut några bilder på det, men så är inte Dropbox installerat på min användare på den här jämra datorn. Kunde ha svurit på att jag såg G göra det för länge sedan, men det finns ingen sådan, så jag vet inte.

Nu är klockan för mycket och jag orkar inte börja förstå hur jag installerar Dropbox bland apparna här i Windows. Jag vet att Dropbox kan tas upp på en webbsida också, men nu skiter jag i det.

Jag går och sover istället.

2 kommentarer:

Birger sa...

Synd med datorn, men den blir reparerad, eller? Det finns ju en laptop här hos mig, men den är kanske för liten och så är ju inte dom program du är van närvarande, får ju se

Morskan sa...

Jo, den kommer att få ett nytt gångjärn. Frågan är bara när? Det måste vara mycket ovanligt att gångjärnen går sönder...