lördag 24 oktober 2015

Litet ledig.

I det här fallet är det ledig från Axi jag menar. Hon drog ut på sin första båttur med G och farbror P. De siktade på Rödkallen (sic!), men det visade sig vara för mycket sjögång till slut. De tog istället i land på Segelsällskapets plejs på Likskär.

Stackars Axi visade sig bli sjösjuk och kräktes tre gånger enligt G. :-/ Får hoppas att det är en inträningsgrej och att hon kan vänja sig vid sjögången så småningom. Tydligen var hon vid gott mod så fort hon fick fast mark under fötterna. Hon ville inte ha sin medhavda lunch, men åt den med god aptit då de kom hem. Efter det har hon sovit. :-D
Barnen och jag tog cyklarna in till stan. Vi har bara förlustat oss! Shoppat kläder (till dem), smycken, lösögonfransar (till Norah på Halloween), hårfärg i form av krita, hårborste till Ruben att ha i gympapåsen. Grymt snyggt nagellack till mig.
Vi tittade på Halloweenpryttlarna som fanns på Skapa och fick med oss varsitt batteridrivet ljus till barnen. Shopping firar 60-årsjubileum, så det var röda mattan in dit och festligheter pågick överallt där inne. Det fanns både tårta och sockervadd som jag uppfattade bjöds på. Vi hakade inte på det - barnen protesterade knappt. I efterhand fattar jag inte varför jag tog det beslutet - hade varit mycket billigare juh, än det fika vi sedan köpte på ett av fiken i stan.
Jag fick ett infall och lät Norah testa mammas cykel. Tror hon har 26" däck och Norah behöver ju ny cykel till våren. Mammas hoj funkade! Norah blev litet blockerad av att det inte fanns någon fotbroms och kunde först knappt cykla. :-D Men det gav sig och med ordentlig sträckning i höften, nådde Norah till och med ned till marken med tårna. Så då vet vi.
Liten Axi helt i förgrunden. Farbror P springer? :-D

3 kommentarer:

Birger sa...

stackars lilla hunden, sjösjuk, men det är kanske någon tillvänjningsgrej.
Vilket fika, mastodont bullar med gott utseende :)
Roligt hur lång hon blir Norah, fint att mammas cykel kommer till användning, tack för det

Morskan sa...

Ja, alltså, Norah kommer inte att få använda mammas cykel. Jag ville bara prova storleken. :-)

teapot sa...

Hoppas Axi kommer över det där, det går ju inte an att en båtåkande familj har en sjösjuk medlem! :-)

Kul att se farbror Peter, han är sig lik! :-)

Shitpomfritt! Min cykel är också 26" och jag som enbart cyklat på ungarnas cyklar senaste åren fick svindel när jag satt på den! :-D Norah är så himla stor!!