lördag 14 november 2015

Äntligen kalas!!

Jag kan inte längre återskapa varför Rubens kalas har blivit så förskjutet, men det har helt klart haft att göra med flera förkylningar och nu senast G's resa till Korea. Med läskigt kort varsel, skickade jag så ut sms till föräldrarna till de aktuella barnen på fredag eftermiddag, med kalas alltså dagen efter.

Alla kunde! Ruben hade beställt kvällskalas, med egenkomponerade pizzor, fri lek och film. Ingen tårta, men fika och det skulle vara kakor. Jag frågade om han ville ha muffins och han önskade Hulken-muffins som ifjol, men det nekade jag honom. Barnen hade svårt för den mäktiga glasyren (som var gjord av smör och florsocker - jättesmarrig tyckte jag), men det hade Ruben förstås glömt. Jag hade dessutom regnbågsmuffins i huvudet redan och jag bestämmer såklart. ;-)

Vi hade tre färger sedan förut och jag kompletterade med tre färger till. Så regnbåslikt blev det nu inte, utan mera goddam-vilka-knalliga-färger-muffins!
G lyckades klämma in två pass under kvällen med avfyrning av smällare. Mellan de glesa knallarna, väsnades pojkarna mer än själva smällarna.

Så, så lättgjorda pizzor, med Santa Marias pizza tortilla. Med färdigskurna ingredienser, får man själv rodda ihop sin favorit, utan att någon måste kladda med pizzadeg.

Norah hade Tuva som gäst, för att inte bli så himla ensam under kvällen. De höll sig i Norahs rum, men smög sig upp och fick äta med mig och G framför tv:n, då vi vevat igång filmen till pojkarna.
Kommer inte ihåg om jag någonsin nämnde att vi bajsade grönt efter Hulken-muffinsarna..! Hur blir det nu? x-D
Jag är rädd att jag bestämde även filmen! Jag tänkte att "Real Steel" skulle falla dem på läppen, vilket den givetvis gjorde. Det förekom en del slagserier (i luften) på golv och i soffa. :-D
Axi var med hela tiden. Hon böljade fram och tillbaka och vi som släppte rätt rejält på uppmärksamheten (som bara räcker så långt) fick torka ett par kissfläckar på hela kvällen. I övrigt lyckades det ute. Till slut däckade hon i bäddan. <3

2 kommentarer:

Birger sa...

Det såg ju ut att vara ett trevligt prtaj, både ute och sedan inne, finns en kille till höger i bild på soffan, närmast kameran, som är så lik Stefan, vem+
Axi, hon slocknade till sist

Morskan sa...

Det är Evert W's barnbarn Edward. Den litet speciella minen kommer sig av att han just skall till att blåsa en bubbla med sitt tuggummi. :-)