torsdag 19 november 2015

När tanken har landat.

Ja, då är det svårt att sätta stopp. Sålunda fantiserar jag nu en del på en ny resa till USA. Initialt för bara G och mig, men strax därefter svängde jag till att nu inkludera barnen. G har alltid sagt att NYC inte är något för barnen och jag har lika övertygat hävdat att de såklart skall få exponeras för den staden om vi bara har möjlighet till det.

Så nu har jag suttit och funderat på vad jag vet som jag skulle vilja uppleva med barnen!

Börjar med några länkar:

New York for Kids Artikel i New York Times

American Museum of Natural History Dinoskeletten! Och SÅ MYCKET mera!

Luna Park Nöjesparken på Coney Island

Coney Island Beach Klart vi måste prova bada där infödingarna badar!

New York Aquarium Vi gillar akvarier!

Central Park Zoo Men såklart!
Så fantiserar jag också om att bila litet. Den där stora bilresan i USA får väl vänta ett tag till. Men en tredagarstur typ New York - Niagarafallen - Washington - New York skulle maxa en sådan här tripp. Göra som i Paris i somras - klämma en storstad på en dag. Delsträckorna är absolut körbara på några timmar - det är väl själva resmålet som kanske kommer i kläm. Kanske måste tänka fyra dagar istället. :-)

Det är kul att fantisera!

2 kommentarer:

Birger sa...

Kul, det ser ju görligt ut och alldeles säkert ett minne för barnen....

teapot sa...

Åh! KUL att fantisera!! <3