onsdag 25 november 2015

Sonen då?

Ruben har varit litet ledsen och/eller butter i omgångar över att Norah skulle få göra det här. Blir svårt att kompensera honom för detta. Jag känner inga av hans kompisars föräldrar så pass att jag vill gå på spa med dem. Det har jag sagt till honom också. Jag har sagt att jag ensam kan ta honom och en kompis på spa. Men framförallt ett argument fungerar bra och det är att han också får vänta till han fyller elva. Vi får väl se vad han vill göra då. Jag har funderat på om en tågresa tur och retur Boden skulle vara något. Han säger ofta att han vill åka tåg!
Igår var morfarn här med Ruben och Axi. De fixade mat och rastningar och läggning med den äran. Jag har inte egentligen hunnit höra med Ruben om hur han och morfarn hade det, eftersom han nära nog sov när vi kom hem och imorse var det inte läge att prata om gårdagen, då vi var tvungna att fokusera på att komma iväg till skolan (=vi låg kvar litet länge i sängen imorse). :-D

G är i Karlstad. Han for igår förmiddag och kommer hem vid läggdags ikväll. På fredag morgon åker han bort igen. Det drar ihop sig till vildsvinsjakt.

1 kommentar:

Birger sa...

Tågresa är ju intressant, synd bara att det inte är med ånglok framför. Men det kanske går att fixa om man kontaktar entusiasterna i Karlsvik, dom gör ju resor från Karlsvik ibland
Det var en trivsam eftermiddag, lugnt och fint