lördag 18 mars 2017

Får skriva litet då.

Sedan vi såg "Moana" har den filmmusiken varit barnens och mitt förstahandsval till kvällsmusik. Norah vägrade att lyssna på "Beauty And The Beast"-musiken innan vi sett filmen. Jag njöt av musiken medan vi såg filmen i eftermiddags - den är i klassisk Disneystil fullt av musik och händelseförlopp som sjungs fram istället för att pratas.

Så när vi åkte ut mot Storheden efter filmen, fick vi äntligen lyssna på filmmusiken. Roligt och som jag inte hört på länge, är att en del dialog som fanns insprängd i en del sjungna nummer, var med i musiken.

Så känner jag mig rätt fascinerad över att skådisarna sjunger så bra! De två huvudrollernas skådisar sjunger med den äran. Både Emma Watson och Dan Stevens har chockerande vackra röster! Alla de andra sjunger också, inklusive Sir Ian McKellen ("Gandalf", men i den här filmen ger han röst åt klockan "Cogsworth"). Det är en fin rollista och filmen var underbar!

1 kommentar:

Unknown sa...

Det lät ju intressant