fredag 2 november 2007

Inte helt förvånande är det fredag igen!

Således dags för min föräldragrupps tredje och sista träff med mig. Idag har vi med oss en socionom från den kommunala öppna förskolan (en av Luleås två) som vi råkar ha i vårt område och han skall prata med dem om tiden som kommer efteråt; familjelivet, gränssättning, med mera. Första gången jag provar detta att ha med en utomstående personal (eftersom jag varit föräldraledig så länge), så det blir spännande!

Amningsstoppet visar sig bli en utdragen historia. Brösten blev äntligen litet mjukare och slutade värka från och med i tisdags morse, alltså precis en vecka efter själva stoppet. Det vänstra är dock fortfarande knöligt och rätt ömt. Höger börjar kännas rätt ok.

Ska ringa så fort jag bara kommer ihåg och boka min första tid någonsin på mammografin. Fick kallelsen medan jag väntade Ruben och amningen måste vara avslutad innan, så nu rackarns skall det hända. Har en liten, ologisk oro för bröstcancer, så det skall bli skönt att komma in i de rullorna.

Nu måste jag spurta iväg till jobbet!

Inga kommentarer: