lördag 3 november 2007

Småbarnsmammans lördag förmiddag

Ruben har sovit i en halvtimme, Norah i kanske en kvart. Jag ska dammsuga.

Men datorn och världen utanför drar! ;O)

G klädde sig ordentligt, ytterst skoteroverallen (nope, ingen snö ännu) och for vid sjutiden på morgonen med några jaktvänner ut på ön för att söka fälla en älgkalv (eller fler). Så där frös min dag på hantverksmässan in. Hantverksmässan är en av årets höjdpunkter sedan många år tillbaka. Genuint och ibland nyskapande hantverk - tryggt, vackert, upphetsande och med det stora torget, där människor sitter och utövar sitt hantverk - alltifrån att bygga båtar (ja, inte de största båtarna då) till att göra konstverk av hår (kan dock inte riktigt uppskatta just det hantverket - så mycket som jag faktiskt gillar hår, så gillar jag det inte när det inte längre sitter på någons huvud).
Sannolikt får jag dock en ny chans imorgon!

G for och istället kom hans föräldrar. Svärmor skall besöka - ja, just det - hantverksmässan och så skall de göra ärenden. De sover här till imorrn, så vi kanske får sovmorgon imorrn, G och jag!*yeay*

Barnen och jag har haft en jobbig förmiddag då de vaknade tidigare än vanligt och har varit litet trötta. Det har varit mer gråt än vanligt och Ruben har stött huvudet rejält tre gånger. Sist knockade han sänghörnet med ögonbrynet - skall vi satsa på en blåtira lagom till babysimmet imorrn? ;O)

Äh, nu måste jag dammsuga litet. Svärmor hade med sig en porterstek *yum*, så det blir att sno ihop en potatisgratäng till det ikväll.

Inga kommentarer: