torsdag 10 januari 2008

En månad kvar nu.

Till vi gifter oss. Wow.

Vigselsamtalet blev precis så som jag trodde det skulle bli. Det blev dels en del formalia och dels en del personligt. Och nog fällde jag en tår också. Det var nog några stycken om jag skall vara ärlig. Vi skall i alla fall ses igen, den fjärde februari. Då skall vi öva. Fatta bara! G och jag. Vi ska gifta oss. Nog är det bra!

Träffen med fotografen gick också bra. Vi skall försöka producera en detaljerad färdplan för dagen, med rutter och tidpunkter, eftersom han skall följa oss en hel del av den dagen. Hår och make up för mig, påklädning för oss båda ("do you have any sexy underwear?"), fotografering av oss innan och sedan under själva vigseln. Kanske gruppbilder sedan, men sedan är hans uppdrag slut.
Frågan inom parentes ovan, ställdes allvarligt till mig och med en blinkning till G. Det är populärt nu med en morgongåva "till honom", "for his eyes only", men shitt påmmfritt asså - jag kan inte se mig själv i den situationen. Alls. Punkt.

Nu då. Till soffan. Fast först till toa. :O)

2 kommentarer:

en annan sa...

Hi hi, men om han är en bra fotograf kanske han kan ta bilder som till och med du själv kan överleva? :-) Man vet aldrig!? :-)

Så stort ändå, ni skall [gifta] er. Vilket konstigt ord förresten!!! :-o Gifta sig. Hm.

Morskan sa...

Alltså, jag jobbar med mig själv. Bilderna kan ju bli bra, men det är själva fotosituationen som jag har svårt att se mig i. Jag är så självmedveten om alla valkar och min blårutiga hud, så jag känner mig bara otroligt styv och eländig inför blotta tanken...