lördag 26 januari 2008

Ensam.

Min älskade vän och blivande man är kidnappad. Brodern, kusinen, barndomskamraten och Bästisens sambo är med G i Kåbdalis. Tyvärr kunde inte blivande svågern och universitetskompisen komma. Har nog mycket att göra med att de bor så förbålt långtbortistan.

Ser på sajten ovan att temperaturen är högst dräglig i Kåbdalis. Här hemma är det i skrivande stund -13,3 grader. Under veckan har jag tvättat och i hemlighet packat en väska med grejor som G skulle ha med sig.

På torsdagkväll hade jag mild ångest över att G skulle iväg och vi inte kunde dela den informationen. Vi har levt så länge ihop och i vanliga fall skulle jag ha uttryckt mina känslor kring vår ofrivilliga separation men nu gick ju inte det. Kändes ju glatt å ena sidan, att G skulle komma iväg med bästagrabbarna och ha kul, men som sagt märkligt ångestladdat att inte kunna göra som vi brukar. Klart att vi har någon helt outtalad och oskriven ritual för oss, när vi vet att vi skall vara ifrån varandra någon tid. Litet läskigt att vara så sammanflätade! ;O)

Igår ringde guldsmeden och jag hade vägarna förbi, så jag slank in och tjuvkikade på våra ringar. Himmel så fina de är! Hon måste dock valsa ut alliansringen en aning, då den inte riktigt platsade på mitt finger. Hmmm... Vi skyllde på att nya designen på förlovningsringen trycker undan hullet så pass mycket på mitt ringfinger, att den åtgärden krävs.

Bokade också ny tid för manikyr, på nytt ställe, Gossip, då presenta & här lämnade återbud då en personal slutat. De erbjöd ny tid, men jag kände mig tveksam till den nya personen och så blev tiden inte alls lika bra som den jag bokat först.

Tidigare i veckan uppgraderade vi vårt bokade rum natten innan bröllopet till en av tornsviterna i Stadshotellet, den med balkong runt om. Känns trevligt!

Nu måste jag ta tag i den dag som idag är.

1 kommentar:

en annan sa...

Hoppas det gått bra idag, ensam med barnen och så.

*kram*