måndag 28 juni 2010

Sommarlov!

Sommarlovsmorgon. Ni minns va? ;O) Norah har på partyhatten från gårdagens kalas (tack igen morfar, för "barnpassningen"! (morfar skickade barnen på kalas till grannhuset, medan G följde mig och tittade på medan jag "tävlade" i trail)) och det avskavda nagellacket från midsommar skymtar. Myggbetten läker sakta och sommaren rullar upp sig framför oss.

Jag hoppas att sommarloven kommer att te sig för barnen som de gjorde för oss - som en fullständigt oändlig tid - höst, det visste man knappt vad det var för något. Nu, som vuxen, är det bara frågan om några korta semesterveckor. Hmmm... Himmel, så glad jag är för våra sparade föräldradagar - i åtminstone fem år till kommer jag att vara ledig minst sex veckor om somrarna. Och så några under resten av året också. :O)

Rubbe, han sov då bilden togs för en stund sedan. Nu sitter de båda och firar sommarlov!

1 kommentar:

en annan sa...

Åh. Så. Härligt. :-*