måndag 28 juni 2010

Tankar.

Tankar jag tänkte för några dagar sedan, då jag inför midsommaren skulle skicka ut mina barn med båt och farmor och farfar till ön.

Jag stod och märkte Norahs flytväst, vi gjorde aldrig det ifjol. Jag skrev hennes för- och efternamn. Tittade en stund på det älskade namnet. Skrev sedan dit vårt hemnummer. Om det onämnbara skulle hända. Så att de vet vart de skall ringa.
Solen skiner, det är jättevackert väder. Det är utlovat litet värme idag och jag tror att barnen och jag skall vara mycket ute och färdigställa våra krukor och litet sådant, som vi ännu inte gjort. Men imorse lämnade mig min älskade, utan att väcka mig, utan en puss, utan ett 'hej då'. Han gör så, G. De gör så litet i hans familj. De går utan att säga 'hej då'. Det har alltid förvånat och stört mig litet, från den allra tidiga begynnelsen av våra liv ihop.

Förbjudna tankar. Nu skall jag ducka dem. Nu skall jag tänka bättre.
Tänka att G denna gång kommer hem från Shanghai redan om en vecka. Jag hoppas att han på något vis får möjlighet att besöka världsutställningen. Och kanske copy market. ;O) Tänka att denna gång är jag (föräldra-)ledig och slipper stressa med barnen och mig själv till förskola och arbete. Tänka att jag är ledig i två veckor, vilket faktiskt innebär att när G kommer hem, är vi lediga nästan en hel vecka tillsammans (sedan arbetar jag en vecka, innan semestern börjar).
Midsomras. Kan inte fatta att alla tre tittar åt ett annat håll. Åt samma håll dessutom. För det vara bara jag som fotade. Barn och hundar... :O)

Sist av allt i detta inlägg kan jag känna mig litet sur över att jag tydligen i onödan släpat mig upp före sju på morgonen, för att vara beredd då snickarna kom. Men de kommer tydligen inte idag. Nu är det verkligen bara småfix kvar och jag fattar inte varför de inte är här och gör det klart nu? Måste kolla det.

4 kommentarer:

en annan sa...

Åh, önskar du hade varit här! Då hade tiden FLYGIT! *kramar*

Morskan sa...

Å. Jag önskar också. Känns ju jättekonstigt att inte ses. Vi brukar ju tränga ihop oss i det lilla varma rummet på R-gränd om somrarna. :O)
Tror inte vi hinner ned före ni kommer upp. Sedan ses vi strax igen i Alcudia! Efter det får vi lov att ses hos er innan ni kommer upp till jul - för ni kommer va? :O*

Morskan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
en annan sa...

GISSA om vi kommer till jul!!! :-)