söndag 25 juli 2010

Före detta favorit.

Jag har idag litet svårt att fatta att jag använt den här jackan så mycket. :O) Men jag sydde den själv och tyget var toppmodernt. Jag designade själv detaljer med renskinn och hornknappar.
När jag provade den nu, efter att den hängt i klädkammaren i många år utan att jag kunnat göra mig av med den, kändes den bara jättestor, oformlig och tung. Och det är ju tyvärr inte så att jag är nättare idag än när jag använde den för alla de där åren sedan. ;O)

Modet har ju vandrat en d e l sedan dess och det som jag trivs med idag är snarare kroppsnära, åtminstone någonstans. Kommer vi någonsin att trivas i sådana jackor igen? :O) Jackan är hel och ren och hamnar endera dagen på Röda Korset för en eventuell fortsättning hos någon annan. :O)

2 kommentarer:

en annan sa...

Åh, det är STORT att klara den sorteringen... när du sytt den själv och allt! :-) Men hellre att den kommer någon annan till glädje än att den ligger och tar plats (och skapar ångest) hemma hos dig! *kramar* Och nej, herregud vad fundamentalt modet har svängt på passformsfronten! :-D

Morskan sa...

Den här gången var det inte alls svårt att ta bort den. G piskar mig till att rensa. ;O)

Jag gör ju nu också ofta som du sade/tipsade om för länge sedan - jag tar ett foto och så - bye, bye! :O)