söndag 25 juli 2010

Kan någon begripa...

... varför jag inte går och lägger mig? ;O)

Shoppar vidare och erkänner att jag nu äntligen frigjort mig från pappersreklamen. Inte riktigt än, men så fort den här skylten hamnar på postlådan. :O)Jag har lidit en del sedan vi slutade ha papperstidning för flera år sedan. Det känns dels okultiverat och så missar jag ju helt enkelt hur mycket som helst, både lokalt och ute i världen. G sade de förlösande orden för några veckor sedan, då han sade att "-vi skaffar tidningen istället och skippar reklamen".

G struntar fullständigt i reklamen och från och med nu skall jag också göra det. Och så får vi morgontidningen igen! *yay*

Farbror Peter och min älskling lyser med sin frånvaro och jag orkar inte vara uppe längre, så nu blir'e gonatt för min del. :O*

3 kommentarer:

en annan sa...

JAA!! :-D Du fattar inte så skönt det kommer att bli! Och så oherrans mycket färre kilon med pappersåtervinning som skall bäras ut hemifrån!! :-D Vi tömmer pappersåtervinningen KANSKE varannan månad (och då är papperspåsen ganska lätt att bära). :-D

Morskan sa...

Ja, det är helt galet så mycket papper det blir. Känns förstås bra ur miljösynpunkt också, att sluta ta hem en massa pappersåtervinning. :O)

en annan sa...

Och sen är ju Kurren eller Norrländskan inte fullt lika många kilo papper i lådan varje dag som till exempel galenskapen DN eller Svenskan... De har inte fattat att de tappar prenumeranter på rena pappersmängden de distribuerar!