tisdag 13 juli 2010

Skor.

På möhippa respektive svensexa hade Bästisen gjort i ordning ett frågeformulär, där G och jag fick svara på frågor om den andra. G gissade (?) rätt om antalet par skor jag ägde, likaväl som jag prickade rätt på hans antal par. Jag gissade rätt på hans antal skjortor och G gissade säkert rätt på fler saker om mig.
Skor i Milano, 2004.

Häromdagen muttrade G någonting om nio par skor kring skohyllan. Han använde ett sådant tonfall att jag reagerade något och menade att det väl är rimligt i en familj på fyra. "-D U har nio par skor kring skohyllan" kom den mörka kommentaren.

Som en gås lät jag påståendet rinna av mig. Jag misstänkte att han hade fel och när jag räknade nyss, fick jag det bekräftat. Jag har elva par skor kring skohyllan. 8O)
Skor i New York City, 2008.

2 kommentarer: