onsdag 25 augusti 2010

Alla känner apan...

Kolla här den som vill. ;O)

Just den här apan är förkyld nu. G blev förkyld i söndags, Ruben var förkyld då han vaknade på måndag. Igår när jag var på förskolan och hämtade Rubbe, blev jag förkyld. Ingen av oss har dock gått omkull, även om jag gärna skulle göra det. :O]

Jag har ägnat en god stund åt att röja upp i köket och nu hägrar en stor kopp te framför tv:n och jag är helt säker på att det blir en liten glass till också.

Jag var några timmar på stan i måndags och njöt en stund på Indiska. Jag köpte två enorma och underbara tekoppar, varur den ena jag alltså strax skall dricka. Jag har sökt och sökt, men hittar inte en bild på just den koppen. Irriterande något hemskt. ;O)

Jag bjuder istället på bilder på en kudde som jag köpte, en annan som jag skulle vilja köpa (vid det här laget rullar G med ögonen - han ser inte nyttan med fler kuddar i huset) och ett mustigt uppläggningsfat som jag kanske måste köpa. ;O)

Och så fick vi ä n t l i g e n persienner i våra fönster idag. Som vi har väntat. Nu kan vi börja hänga upp gardiner och mysa till det inför hösten. :O)

Nu. Över å ut.

7 kommentarer:

Birger sa...

Välliknande bild, se nu bara till att stänga korpgluggarna...

Morskan sa...

Går och borstar tänderna nu. ;O)

Gonatt. :O)

en annan sa...

Mysiga! Jag har också spanat på nya kuddar (gud förbjude) men väntar på att vi skall damma färdigt med dörröppningen innan jag byter ut gardiner/textilier i vardagsrummet. På Hemtex har de en extremt mjuk kudde i svart eller vitt, jag är sugen på att byta ut färgerna i vardagsrummet till just svart och något annat. Vi har ju den stora röda väggen, och beige och grått. Hmm...
Känner att jag borde anlita någon för dekorationen, det är inte min styrka! :-D
Kanske kan jag hänga enfärgade "tjocka" gardiner? Hmm... Och sen "multikolorerade" etno-kuddar mixat med svart? Hmmm...

en annan sa...

Skönt med persienner!

en annan sa...

Och nu såg jag länken till NLL!! :-D Proffsigt!!! :-)

Morskan sa...

Jag skulle gärna inreda hos er! 8O) Helt rätt med tjocka (eller som ger det intrycket) gardiner nu när det blir mörkt och kallt igen.
Jag har själv en opraktisk fantasi om sådana tunga, flödiga rackare som hänger ned på golvet och liksom samlar sig i en slarvig hög där. :O)
Enfärgade gardiner gör ju att det blir så lätt, så lätt att ändra uttryck i rummet med hjälp av många små och stora kuddar; ryschiga, sammetiga, rutiga, blomstriga - you name it!

Morskan sa...

Vi hade en ung men proffsig tjej som fotograferade oss och direktivet var "korslagda armar över bröstet, men STRÅLA med ögonen". :OD Vi gjorde alla så gott vi kunde, tyckte att positionen var väl så kaxig, kanske rent av avvisande, men, men - det skulle vi som sagt kompensera med våra glittrande ögon. :O)