onsdag 28 september 2011

Önskelista.

Tänkte roa mig med att lägga ut en illustrerad version av Rubens önskelista. :)
En kulbana har lillgubben önskat sig frekvent under det senaste året. De har en på förskolan och jag gillar idén, helt bortsett då från alla små delar som skall hållas reda på. X) Man använder tydligen vanliga glaskulor i den och jag förstår verkligen hur väl fysik och kreativitet gifter sig i den här leksaken. En kulbana har jag tipsat morfar om och tänkte att mormor och Harry också skulle få vara med på den om de vill. :) Man bygger alltså fritt ihop de här delarna och skapar en bana där kulor skall kunna rinna nedåt.
Lego är det mycket hög tid för nu. Vi har städat bort Duplot sedan i våras någon gång och ett hett tips är ju att söka av Blocket och köpa något annat barns välsorterade bitar rakt av bara. Det känns inte särskilt nödvändigt, om än galet kul, med Legobyggsatser ännu. :)
Senast vi var på Teknikens Hus önskade sig Ruben hett en sådan här, en Newtons vagga. Jag har alltid älskat dem jag med, så jag är inte den som nekar honom en sådan. Återigen fysik, här inlindad i meditativ rörelse.
En pysselbok, gärna med dinosaurier. Han har redan några med bilarna från Kylarköping. :)
Ruben önskar sig en radiostyrd båt minsann. Jag har förklarat att säsongen är försvårande då det kommer till att köra mackapären, men det gled obekymrat av honom. Farmor har resolut köpt en radiostyrd bil åt honom i alla fall.
Ruben önskar sig också en monstertruck. Jag har köpt honom en liten en, men superkool. Ruben vill sedan sista halvåret kanske också gärna att det skall vara "flames" på nästan vad som helst och jag känner mig extra glad åt det set med luva och stickade fingervantar jag hittade på H&M med Blixten McQueen på _och_ med flames. :) Leksaksbilen Blixten McQueen i utförandet som i Cars 2 (med flames) är nog en säker hit. :)
Ruben funderar i omgångar mycket omkring detaljerna rörande sitt kalas. Hur många gäster (barn), hur mycket godis, om de får ha disko, om de får se teve. Temat skall vara så där lagom Hallowenläskigt, med pumpor som hänger i taket med ljus i (tack Bästis - de ni gav oss (barnen?!) åker upp i taket såklart).

Jag när en stillsamt ökande förtjusning i den här helgen, Allhelgonahelgen och bygger gärna ut den med Halloween. Det är roligt kring Rubens födelsedag och i år har jag sökt ledigt och tänker vara hemma åtminstone halva veckan och mysa med barnen. Och jag skall gå på Nya Hantverksmässan. :) Helgen känns verkligen som en ljuspunkt och uppvärmning på vägen mot jul.

4 kommentarer:

Birger sa...

Var får man tag på nån av sakerna?
Newtons vagga har jag en, med en kula loss, en historia med den, den borde ju gå att laga...

Morskan sa...

Men de finns att köpa nya på Teknikens Hus som sagt. :)

en annan sa...

Kommer en par lego 'City' kit här från söder. :-) Hade jag vetat att ni inte hade så mycket hade jag kunnat köpa ett "startkit" med vanliga bitar också, de var ganska billiga på GeKås! Var säker på att ni redan ärvt en massa. :-o
Sen fyndade jag en liten bakuganboll med avfyrare också, men den kanske du vill använda till julkalendern? :-)

Unknown sa...

dess trevligt att ha en önskan eftersom det gör ditt liv meaningful.i också en önskan om att ha en flygande RC leksak med en kamera.
Adam smith
adam.smith402@yahoo.com
nitrotek