lördag 24 mars 2012

Konst.

Så har det hänt igen då. Jag har stött på konst som jag känner mig fattigare av att inte leva med. Vill ha!

Så här var det att häromsistens på sportlovet i huvudstaden, sprang vi på de här fåglarna i den trevliga konsthantverksbutiken i ett hörn på Drottninggatan. De talade till mig med en gång! :) Enligt butikspersonalen var varje fågel unik och tyvärr men givetvis kostade pippifåglarna någon till flera modiga tusenlappar per styck och är följdaktligen inte något man bara impulsköper sådär. Men jag övervägde febrigt under några minuter ett inköp.
Den som är skyldig till de här fina fåglarna heter Ritva Karlsson. Hon är en keramiker från Finland, drygt 60 år gammal och har bott i Sverige i snart 50 år. Två, tre av de här fåglarna får stå på min önskelista för investeringar i framtiden. :)

Inga kommentarer: