måndag 26 mars 2012

Ruben tappar tänder.

Jag har så dålig koll och kan ju bara jämföra med Norah, så jag kände mig rätt förvånad tidigare i vinter när Ruben presenterade lösa tänder. Han har klagat då och då på att han inte kan gnaga de hårdaste bröden, men jag har inte brytt mig särskilt.

Jag har tänkt att det är länge kvar innan de skall lossna. Samtidigt så har två, tre av de andra storpojkarna tappat tänder på Rubens avdelning, varav en är årgången yngre. I helgen kunde vi konstatera att de två mittersta småtänderna nere var rejält lösa, den ena mer än den andra.
Utan tand, i sin inte längre nya men fortfarande fräscha korta frisyr och med sitt absoluta favoritplagg just nu - en Mariopyjamas! :)

Idag när han kom hem från förskolan log han brett och visade upp sin första glugg! Den hade tydligen lämnat sin plats under snölek idag, så vi får aldrig se den lilla tanden mera. Men vi är överens om att tandfén nog fixar det ändå. ;)
Så här går det också att sitta och läsa en söndagmorgon i väntan på frukost. :)
---> Norah tappade sin första tand för ungefär tretton månader sedan, alltså gott och väl sex år fyllda. Nu har Norah ganska nyligt tappat tand nummer fyra, så hon läspar litet rart. :)

2 kommentarer:

Mamma sa...

Nu skall du få höra ,du tappade din första tand mellan 5 - 6 års ålder närmare 5 tror jag det var.....

en annan sa...

Mamma har koll!! Härligt! :-D

Så otroligt stor han ser ut, plötsligt, Rubster. Med kort frisyr och glugg... :-)