lördag 10 mars 2012

Snölek.

Kompenserar i helgen litet för att vi tillbringade hela sportlovet i storstan. :)

Vi tog med barnens skidor till mor och de har varit ute och skidat runt kring gården. Båda barnen har sina respektive skidlopp till veckan, så det gäller att träna litet. :)
 Vi har skottat fram några dörrar på några bodor och G har tagit fram skotern och sparkat igång den och kört upp dels några skidspår och dels en gång för att mamma skall kunna ta sig till fågelbordet. Jag övervägde att skotta upp den gången, men kände att det hade blivit ett rätt så mastigt projekt. X)
Det har rasat från taket i två omgångar och efter andra raset kan man inte längre se ut ur huset, vare sig fram eller bak, längre än till snödrivan.
Det hällregnade då vi for från Luleå igår och gick över till snö någon gång efter vi svängt in på E10:an i Töre. Antagligen gick det aldrig över i snö i Luleå, så vi kommer hem till packad, isig och smutsig snö skulle jag tro. Känns som att det är ungefär en månad för tidigt.

3 kommentarer:

Birger sa...

Här är det då ren vit snö, som tinar uppifrån, rasat från taket, på baksidan, altanen är det snöröjning på, tills jag blev less. Hittat prylar i pannrummet, är ni intresserade kom förbi och se, före Kronan.... delar till en symaskin, vad jag kan se....

en annan sa...

Gud så härligt! Med snö alltså.
Här är det så långt gånget att jag funderade på var jag lagt barnens lågskor idag, var inte alls motiverat med vinter/våtvädersskor.

en annan sa...

@ Birger: Delar till en symaskin? Har du HITTAT prylar i pannrummet?? Har inte du lagt dit det mesta som är i pannrummet själv? :-) Vilken slags symaskin?