lördag 6 september 2014

International Street Market.

Fixade litet lördagsgodis här. Och jag som inte ens gillar fudge... X) 
Göran beställer mat hos fransyskorna.
Själv testade jag mitt livs första langos, vilken jag precis lärt mig har ungerskt ursprung. Det var grymt smaskigt, men jag är glad att G fick en franskt liten portion, så att han kunde hjälpa mig. Jag hade aldrig fått i mig den där jätteportionen ensam.
Jag ville verkligen komma ut på den här marknaden även i år. Ifjol ramlade vi över den, syrran, mamma, jag och barnen. I sista sekund lyckades jag få med G ut på stan till en sen lunch idag.

Ser med skräckblandad förtjusning fram emot att testa fudgen imorgon. Tänker nu på stackars G, vars väckare ringer kl.03:30 om några få timmar. Klockan 04:00 skall han befinna sig vid någon brygga och så inleds jakten på ön.

Själv kryper jag strax ned mellan barnen i mammas husvagn. Där skall jag sova som ett murmeldjur till jag vaknar. Natta!

---> Länk till artikel i NSD om evenemanget.

Inga kommentarer: