onsdag 10 september 2014

Min bästa tjej!

Syrran skrev till mig idag, att det på dagen är nio år sedan Norah sade sitt första ord - "mamma".

Va? Va? Va? Inte har jag det noterat någonstans (ja kanske, eller säkert, men var..!)? Syrran bad mig hälsa till Norah att hon saknar henne grymt - jag gjorde det, men klarade det ju inte utan att falla i tårar. :D

Kan bara konstatera att syrran gör ett mer än godkänt jobb som moster!
Bilden är tagen sent i augusti, alltså bara en kort tid innan den lilla fröken tydligen artikulerade sitt första ord. <3

6 kommentarer:

Unknown sa...

Vackert foto, blixtbelyst motiv i motljus

duktigt

teapot sa...

Ja jättefin! Jag inser vilken skillnad det var när man använde en riktig kamera...
Men då blev det inte lika många bilder utlagda, framför allt inte på lika kort tid!

Morskan sa...

Precis... Jag gjorde ofta så med systemkameran, oftast med önskad effekt. Försöker efterapa det med mobilen ibland, men man kunde lika gärna vara utan blixt - om man så är bara en meter ifrån märks inte motljusblixt med mobilen.

Men bör det inte finnas kamerahus redan, digitala och med typ bluetooth eller varför inte med ett sim, så får man surf = molnförvaring direkt?

Unknown sa...

Det finns, fråga G

Morskan sa...

Men pengarna finns inte...!

Unknown sa...

Tror att det finns minneskort, med wifi ...