lördag 20 september 2014

Rubbade rutiner.

I helgen arbetar jag på jouren igen. Om litet drygt två timmar skall jag vara där, i fyra tunga timmar. Eftersom jag ändå skulle vara borta, kändes det helt okej att låta Norah sova hos en kompis som hon ville. Den här gången är det premiär hos Julia (om man bortser från sova-över-kalaset för några veckor sedan, då alla tjejerna i klassen sov hos Julia).
Kläder, telefon, tab, laddare. Kudde, mjukisar, tandborste, hårborste.
Stora, lilla tjejen!
G och Ruben får en killkväll, vilket är allt gott och väl. De två tar sig i skrivande stund en liten tupplur i soffan, sedan det uppdagats att Ruben nog steg upp strax efter sex imorse (barnen lade sig vid 23-tiden igårkväll). Ruben gnuggade sig i ögonen så mycket, att jag till slut frågade honom när han egentligen steg upp. Vi har ju haft som rutin på lediga dagar, att barnen kommer förbi oss och kollar vad klockan är när de stiger upp. På sistone har Ruben noga kollat vad klockan är, själv, på sin egen väckare, men sedan låtit bli att kolla med oss om det är en rimlig tid att stiga upp på. :D
"-Klappa!" Den viktiga och fina uppmaningen av ridinstruktörerna efter ridpassen, som belöning till hästen för väl utfört arbete. Jag klappar både häst och flicka. <3 Bilden är från igår och hästen heter Mini. Som gjord för Norah!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej, hoppas att jourtimmarna gått bra
Norah ser ut som om hon skulle ut på en expedition, och det skulle hon ju, krama henne.
Stackars Ruben då, gäspa sönder ansiktet för att han stiger upp för tidigt :)
kram själv, för den delen