lördag 5 september 2015

Internationellt på menyn.

Idag hade jag liksom tänkt att vi skulle äta middag på stan, på matmarknaden som pågår till och med imorgon. Först skulle vi städa och så handla och äta. Ja, vi hann börja städa och eftersom vare sig G eller jag hade ätit lunch, så var vi så retliga att vi var tvungna att åka in. Barnen och jag cyklade och G tog bilen, då han tog på sig uppdraget att handla mat.
Och nog fick vi oss mat. Jag tog langos från Ungern, Norah var entusiastisk och slök en hel portion fish & chips från Storbritannien. Ruben safeade och tog en parisare (knappast från Paris va?). G tog en grov korv i en chiabatta och jag tog aldrig reda på vilket land hans korv kom ifrån. Vädret var hyfsat, men båda barnen frös litet ("-Ni skulle ha klätt er..." och så vidare enligt känt mönster).
När vi ätit drog G till matbutiken och jag och barnen strosade vidare. Fudge och fikabröd stod på agendan. Jag suktade efter churros, som vi smakade på Nolia ifjol - det var jättesmaskigt och kön var följaktligen overkligt lång till det ståndet. Det var bara att gå vidare och då hittade vi en snurrebulle som vi köpte istället. Vi köpte fika från Grekland och där slank det med några turkish delight också och så fika från Italien och sedan cyklade vi hem.
Sixten gillar att sova på köksstolarna. Han gillar att sitta på dem också ibland medan vi äter.
Inget fika har avsmakats - det får bli imorgon. Men fudgen delade jag i mindre bitar och ställde fram i rummet och det fick bli fredagsmyset. Sedan vi kom hem har vi fortsatt att städa och dessutom börjat laga mat. Imorgon kör vi traditionsenlig höstmiddag hos oss - dags för oss att ta över stafettpinnen!

1 kommentar:

Unknown sa...

Jamen det såg ju intressant ut, men lite kallt. dom varma sommarkvällarna har nog tagit slut
sixten på stolen såg däremot ut att ha det skönt
Kramar