söndag 13 september 2015

Sjukt.

Igår kom själva förkylningen igång, efter veckans torrhostande. Snuva, inte den värsta, desto värre med huvudvärken och så började det äntligen komma upp något ur lungorna när jag hostade. Samma status idag. Efter en värktablett kände jag mig otroligt lyft, så den landade uppenbarligen där den skulle. Effekten av den är förstås borta sedan länge och nu längtar jag svårt till sängen, där Ruben ligger och snusar.
Sixten kom och lade sig tätt bakom min rygg imorse och sov så gott där. <3
Det har varit så fint väder i princip oavbrutet sedan mitten av augusti. Första september föll temperaturen som en sten, men det gick bra det med. Sedan har den sakta knagglat sig uppåt igen och i skrivande stund är det overkliga 13,4 grader varmt ute. Norah och Tuva som båda gillar att vara lättklädda, var kaxigt ute i korta shorts idag. Ruben och jag körde långa mjukisar.
Jag har inte gjort många knop idag, nära nog inga. Jag har sett till att vi fått i oss något i matväg, det är allt (ja, jag har tvättat en maskin också). Vi åt sen frukost och tidig middag och däremellan tog vi oss en liten promenad till macken och köpte glass. Det var gott! Efter middagen tog vi bilen och åkte och handlade lördagsgodis. Tuva kör en 2-nätters och sover här inatt också.

Tack vare andra i jaktlaget och diverse sociala medier, vet jag att de skjutit fyra älgar idag. G har jag nämligen bara fått ett par mycket korta livstecken ifrån. Vi får anta att han haft det snärjigt helt enkelt. ;-)

1 kommentar:

Unknown sa...

Det är nog skönt, att ha en rygg att sova bakom, tycker Sixten. Skönt att han kom hem igen och bevisade för barnen att han tycker om dom :)
Göran han har väl fullt upp med jagandet, kan jag tänka, det verkar ju jägarna här i byn ha i alla fall. Den fungerar fint slaktbodan jag var och sprängde sten för när den byggdes, när jag var dit satt det 4 älgar i taket, upphissade på en bana och så var det ett tiotal gubbar där med vassa knivar