lördag 24 maj 2008

Ett ryck.

Och så är vårt ursnygga klinker på plats i farstun. G har länge varit frustrerad över att tiden och orken inte räcker till, men nu hade vi talat om det och förberett oss, så idag körde han igång. Och vi säger som vanligt - det kommer att bli så fint!

Jag har tagit några tag i trädgården idag och bäddat i sommartäcken i barnens sängar. Norah och jag tog oss en tur medan Ruben sov och köpte en japansk röd lönn som skall pryda vår farstubro. Jag kommer att njuta av den till senhösten då jag får börja klura på hur jag skall övervintra raringen. :O)

6 kommentarer:

en annan sa...

Oh så fin! Jag tror jag måste köpa en ny hit, den verkar rätt så avliden den som övervintrade i den allt för torra och kalla krukan på vår altan och jag vill verkligen ha en! :-)

Morskan sa...

Ja! Jag pratade med trädgårdsmästaren då jag köpte den och han sade bl a att den är härdig upp till Stockholm ungefär. För att slippa bängla så mycket, kan ni ju sätta den i marken. Frost är mycket värre när man bor i kruka! Hitta ett vackert ställe till den och gräv ned den!

Morskan sa...

Och förresten, den på bilden är inte min. Bilden har jag knyckt på webben. Min är nog något mindre, men oändligt mycket bladrikare!

Morskan sa...

Och så får ni göra som vår grannfru gjorde. När hon flyttade, grävde hon upp sin pil (som inte var så stor då) och tog med sig den till sitt nya hus. Ni fattar hur jag menar va?! ;O)

Camilla sa...

Bildstöld...Fråga nästa gång! Trädgårdsliv & Design

Morskan sa...

Camilla! Jag ber om ursäkt. Jag skulle givetvis ha frågat om lov innan jag använde din bild.