torsdag 1 maj 2008

Irritationsmoment.

Att G aldrig stänger leverpastejasken ordentligt. Det handlar inte om rymdteknologi, utan om fyra små knoppar som man knäpper fast locket under. Icke; locket fladdrar sorgligt löst ovanpå och pastejen luftas och blir ännu snabbare dålig än den annars skulle ha blivit.

Att G aldrig stänger locket till smörasken ordentligt. Han trycker till det litet nonchalant, så att något eller några av hörnen aldrig klickat fast.

Att G inte tycker att barnen behöver vantar och mössor när de går ut, bara för att det nu blivit plusgrader ute. Att det ligger kvar ansenliga snödrivor på gården som de gräver i, är inget bekymmer. Att solen steker deras hjässor är inget bekymmer.

Att G inte har någon känsla för att hålla reda på barnens saker. I nuläget saknas båda barnens solglasögon, Rubens Reimahandskar och Rubens PO.P-mössa. Inget som bekymrar G, men min hjärna är ju upptagen med att fundera på var de där grejorna är HELA TIDEN.

Att G alltid stänger in luft i påsar som han försluter. Det måste vara genetiskt dock, för hans mor gör likadant. Retar livet ur mig som gärna skulle ha haft en vacuumsug till all slags förslutning.

Att G alltid lämnar disktrasan antingen osköljd hängande på kranen eller "sköljd" och dyngsur på kranen, istället för att (som jag gör) skölja, vrida ur och hänga upp på därför avsedd plats (inte kranen).

Känns redan bättre av att ha fått skriva av mig. Jag älskar ju G helhjärtat och milde tid så mycket det finns att reta sig på hos mig. Jag skall lista det en annan dag. ;O)

Nu kommer snart G och barnen hem med en familjepizza och förhoppningsvis en påse ostkrokar! :O)

2 kommentarer:

en annan sa...

Ha ha ha :-D Vilken idé! Skön idé! :-D Vi som känner karln vet ju att han är så mycket mer än ostängda leverpastejlock, men häddegyyd så man kan reta sig på sådana där saker. :-D
/ hon som inte heller stängde leverpastejasken ordentligt förrän S visade hur man skulle göra...

Morskan sa...

:OD Serru! XO)