tisdag 6 maj 2008

Hur mycket missar jag?

Med tanke på det jag blev varse idag när jag lyssnade på "Tendens" på P1. Risken var stor att jag aldrig hört det, men nu gjorde jag det.

Mitt i sommaren är det en Star Wars-utställning i Örnsköldsvik. En entusiastisk museichef har jobbat/jobbar för att allt skall klaffa; man passar till och med på att renovera museet inför utställningen. Det är en världsutställning och George Lucas ratade storstäderna i Sverige med motivet att Ö-vik liknar Endor. Ljuvligt!

Känns ju klockrent som att vi måste försöka ta oss dit. Blir en trevlig motivator att komma oss iväg på den där lilla bilsemestern som jag inte kan låta bli att fantisera om. Eller så tar vi tåget?

G har haft viktigt besök på arbetet hela dagen och ätit ute med dem. Jag har haft en förhållandevis bra dag med barnen; det går bra när man är inställd på det. Men precis nu kommer G, så om han inte är för mätt efter representationen, så blir det te, Häagen-Dazs och "House". :O)

Inga kommentarer: