torsdag 19 mars 2009

Apropå föregående inlägg.

Trots allt jag läst och tagit till mig och trott på, så skulle jag idag aldrig välja att låta mina barn sova i samma rum. Vi har tyvärr inte märkt av några fördelar med det. Många gånger har jag önskat att vi kunnat lägga dem i varsitt rum.

Vi har försökt, men de visar ingen vilja att sova i samma säng. Detta tror jag åtminstone delvis skulle ge Ruben den trygghet som han saknar, som skulle hjälpa honom att somna om själv. Men de vill inte.

Ruben stör i perioder Norahs nattsömn och det är ju jättesynd. Ibland väcker Norah förstås Ruben. Jag tror att Ruben hade sovit bättre idag om han legat i eget rum och vi hade kunnat låta honom träna litet mera på att somna om själv.

Dagtid fungerar rummet perfekt. Det är hyfsat stort och de leker jättebra där (då de inte leker i resten av huset förstås).

Men, men... Vårt lilla hus är helt enkelt för litet, så vi får stöka och böka vidare på nätterna till även Rubbe finner nattro. :O) Hoppet är definitivt det sista som överger en. :O)
Solig Ruben i somras! :OD

1 kommentar:

en annan sa...

Jag tycker ni skulle testa att flytta in Rubbe till er (i egen säng förstås). Som temporär sovbefrämjande lösning (för både er och honom).