tisdag 3 mars 2009

Nu skottar han.

Äntligen.

Men det är såklart försent, för svärfar har redan skottat undan det som behövdes för att dra ut släpet. Svågerns kök har kommit och står redan tryggt parkerat vid deras hus på ön. Fördelen med det är att släpet inte var på gården och vi fick HELA infarten skottad för en gångs skull. :O)

Huvva - igår körde jag galet nog fyra gånger fram och tillbaka till ön. I kuling och sidledes snöstorm. Isvägen är enormt bred och tack vare detta klarade den sig väl från att driva igen. Men utan fyrhjulsdrift blev det svettigare och svettigare för varje tur.
Värst var det med sikten. Skulle tro att man såg cirka en billängd framför sig. Litet drygt det ibland. Jag var tvungen att fokusera hela tiden på spåret som skymtade, för jag var riktigt rädd att tappa det och hamna i plogkarmen.Så här såg det ut när jag körde fast för någon helg sedan. :O)

Det drev hela tiden särskilt mycket längs en sträcka och sista turen hem hade drivorna blivit respektingivande _breda_och_långa_. Räddningen för vår trogna SAAB, var att de inte var för djupa också.

Jag parkerade en varm, snöpackad bil i garaget. Så där stod den hopfrusen ikväll när jag skulle iväg med Norah på dans. Svärfar knackade på hjulen med en hammare och med litet gungande fram och tillbaka kom bromsarna lös. Norah och jag brände iväg och kom till släckta och låsta lokaler. Någon som hört talas om SPORTLOV? XO)

Nå, det innebar ju bara att jag fick skicka hem svärföräldrarna och att barnen kom i säng till klockan åtta. :O)

Inga kommentarer: