onsdag 11 mars 2009

Första "tävlingen"!

Idag gick Hagaloppet av stapeln. Det är ett skidlöp som går varje år på Norahs och Rubens förskola. Jag tror det sker under godmodiga former och glada anhöriga peppar och servar alla småpysarna som halkar omkring i spåren.
Ruben är för liten för att delta i själva åkningen, men medalj fick han liksom ALLA barnen. Men Norah åkte och jag skall intervjua den här familjens närvarande representant, nämligen morfar, mer om hur allt gick till.
G vet vi ju alla var han är och jag pratade via tolk med en burmesisk nybliven mamma, så ingen av oss kunde tyvärr vara där. Det känns inte litet dumt vill jag tillstå... :O/ Men morfar kunde i alla fall och kameran tog han med. En timme var han där och frös och på förskolans eget bildspel såg jag morfar avbildad dels med kameran i högsta hugg och dels med en utsträckt hand med hjälp till något av barnen som åkte. :O)

Båda barnen är glada över sina medaljer och visade upp dem åt G ikväll när vi skajpade innan barnen skulle gå och sova.

Inga kommentarer: