måndag 30 mars 2009

Vardagsmat.

Höll på att förbereda dagens middag för barnen och mig. Pastan kokade och jag hade hällt upp några av ICA:s köttbullar i stekpannan. Jag höll just på att paketera resten av de frysta bullarna i en ny påse, när Ruben kved och såg olycklig ut i toadörren. Jag hade försökt uppmuntra honom att gå på pottan litet tidigare, men utan att lyckas.

Nu hade han bajsat ned sig. Det är himla ovanligt numera - då är det vanligare att han fuktar litet i kalsongerna dagtid. Nattetid (när han sover överhuvudtaget) har han aldrig provat att kissa ned sig ens med en droppe sedan han slutade med blöjor.

Så det var bajs. Litet löst och mojsigt - bajs i kalsongerna, bajs på benet, bajs på en liten hand som svävade omkring överallt. Bajs i _hela_ stjärten, bajs överallt på _hela_ pottan... *trött* Påminner om att på spisen puttrade både pasta och köttbullar, samt på bänken låg frysta köttbullar och svettades.

Ruben var olycklig och jag var mitt vanliga irriterade jag. :O/ Det var bara att sanera gossen i duschen, sanera hela pottan i duschen, sanera kalsongerna från det värsta, kasta kläder i tvätten, få på Rubbe något annat och någonstans där sanerade jag mig själv också.

Vid det här laget hade pastan kokat i säkert 20 minuter. Om det räcker. Köttbullarna på bänken åkte ned i påsen och i frysen. Maten kom på bordet och vi åt med god aptit. Men pastan kändes litet urkokt och ICA:s köttbullar skall inte in i det här huset igen. Förutom att de innehåller natriumglutamat (E621 - läs gärna mer på "Äkta vara") så tror jag inte på att främja ICA:s och COOP:s egna märken i någon grad, då dessa produkter i det långa loppet utarmar utbudet.

1 kommentar:

en annan sa...

I senaste Vi Föräldrar var det ett bra test av färdigbullar, kolla upp det på nätet (om det finns). Det var inte många som saknade transfetter, blä. :-/ Men det var ett par som verkade OK.

Här i huset vet vi ALLT om bajs... Men tack och lov har ju sonen inte lärt sig klä av sig själv ännu. Stackars Rubbe, kan inte ha varit lätt för honom! Och stackars dig som fick röta runt och re i eländet! X-)