tisdag 3 mars 2009

Vuxen nu? ;O)

För första gången tror jag, har jag inte alls ångest över att G skall vara så mycket ifrån oss som han skall nu. Han och firman har fått jobb. I Tokholm. De konsultar åt ett utländskt företag i första hand i tre månader. Därefter vet de som vanligt ;O) ingenting. Förra gången det här hände, var jag gravid med Norah och G arbetade fyra månader i Frankrike.

Jag hade det jättetungt en halv dag, då tankarna bara malde om hur det skulle gå, hur jag skulle orka med, hinna med. Samtidigt tänkte jag oavbrutet att "du vet att hjärnans kraft är stor och att du kan påverka hur du känner det". Sant! Jag lovar! :O) Mot kvällen klack det till i mig och plötsligt kände jag att det här kanske kunde tas som en utmaning. Va?! Nu när jag skriver det, känner jag mig lätt religiös - ställde jag om mig själv?

Jag har ju haft det så lyxigt under hela G's arbetslösa tid. Han har lämnat och hämtat på dagis och han har varit hemma med våra sjuka barn. Och SOM de varit sjuka... XO) Jag minns inte när jag senast lagade mat. Typ.

Men nu rackarns!

Och så sluter föräldrarna rart upp. Pappa erbjöd sig på stående fot att hjälpa mig då Norah skall på dans. Han har erbjudit sig att handla om jag behöver det (G och jag SKALL handla på helgerna och laga stora laddningar med mat för att underlätta under veckorna! ;O)). Svärföräldrarna gör ALLT för att hjälpa barnen och G och mig. Idag har de hämtat våra älsklingar på dagis, för att de skulle hinna hem och få mat. På torsdag gör det samma sak och tar med dem ut på ön. Mamma har fullt upp hemma och bor så förtvivlat långt borta, men jag vet att hon är med oss i tankarna. Hon hjälper oss enormt mycket, till exempel med att sy gardiner och sticka mysiga toys till kiddsen!
Sedan det här fotot togs, har Tiger flyttat in till oss också! :O)

Från och med nästa vecka börjar jag arbeta alla dagar men kommer att sluta redan halv tre istället för som nu vara ledig en dag, arbeta en halvdag och tre heldagar. Jag måste det, för att hinna hem, hämta barnen och laga mat.

Den stora nackdelen med G's frånvaro, är att jag kanske måste sluta rida. Åtminstone kommer jag att missa en massa gånger. DET är inte bra. :O/ Men vi får väl se - G säger att han och vd:n skall dela på en heltid, det vill säga G skulle vara ungefär halvtid där nere. Jag tror det när jag ser det! *luttrad*

1 kommentar:

en annan sa...

Du är bäst, syrran. *kramar*