måndag 2 november 2009

Det skall böjas i tid...

Igårkväll satt Norah djupt böjd över det ljuvliga julbladet som IKEA skickat ut. Kommentarer som "-å, vad fint!" och "-å, det här skall vi ha till Lucia!" rann över hennes läppar. Plötsligt sade hon: "-Är den här katalogen från IKEA?!"

Ja, svarade jag, rätt överraskad. Frågade hur hon visste att den var från IKEA och fick till svar att hon identifierat en gung-älg som hon minsann sett med egna ögon då vi besökte varuhuset häromsistens. Aha, tänkte jag, det var ju skarpt. Erkänner att jag hoppats att Norah faktiskt läst ordet IKEA, eller åtminstone känt igen loggan. :O)

Och så kom slutklämmen, som värmde modershjärtat så:
"-Finns ALLT det här på IKEA?"
"-Jaa!!" svarade jag och kände mig märkligt lycklig! Alla IKEA-fantaster förstår min upplevelse. ;O)

Gullungen!

---> Lånat loggan från IKEA Hong Kong, som en slags association till att G strax vaknar för sin andra dag i Shanghai... *sakna*

4 kommentarer:

en annan sa...

Ha ha :-D Vilken känsla! Jag har lite sorgligt insett att jag förmodligen inte kommer att någonsin ha liknande "moments" med mina söner... 8-) De har redan börjat uppvisa tendenser att få små utbrott när vi vistas i shopping-liknande miljöer...

"bästisen" sa...

Före värsta testosteronpåslaget i puberteten fungerade min äldre son ganska fint i shoppingsammanhang. Numera är han hopplös. (De övriga manliga familjemedlemmarna har aldrig gått att ha med.)

Birger sa...

Jojo, det börjas nu... :-)

Morskan sa...

Ruben visade ju oroväckande tendenser på dåligt tålamod i shoppingsammanhang redan tidigt i livet. XO) Men just nu går det att ha med honom, åtminstone i teorin. I verkligheten får man nog mest bara jaga honom. :O)