fredag 27 november 2009

Tacksägelsedagen.

I USA firar de slutet av tacksägelsedagen.

Ikväll fick G och jag en stund för oss själva tack vare mormor och Harry. Vi inledde med middag på Allstar, där vi åt Junkfood De Luxe i form av en Allstar Plate, som var "en fabulous mix av wings, skins och quesadillas ribbs och nachoscips serverad med dippsåser. Minst 2 pers.".
Det var jättegott och när jag började fundera på det här inlägget, så tyckte jag att det passade bra att vi åt amerikanskt just den här dagen. För ett år sedan åt vi en "Thanksgiving Plate" på en liten restaurang vi tipsats om, som låg på 30-40 minuters promenad från hotellet.
Efter maten strosade vi bort till Kulturens Hus och lyssnade på julkonserten jag köpte biljetter till redan i september. Sanna, Shirley, Sonja och Måns gjorde bra ifrån sig. Det var showigt, lagom glittrigt, roligt och juligt i en skön blandning. Sonja stod nog för det mest stämningsfulla numret, då hon gjorde "Ave Maria" med den äran. Måns stod för den största överraskningen då han gjorde en passionerad version av "Et Maintenant".

Nå. Det jag vill med det här inlägget, är att uttrycka min tacksamhet.

Jag är tacksam.

För livet. För G. För BARNEN. För familjen. För de nära vännerna. För att vi har mat. För taket över våra huvuden. För det meningsfulla arbetet.

För det är jag tacksam.

Och för att jag imorgon får åka till syster och gå på Stockholm International Horseshow! *yay*

2 kommentarer:

Veronica sa...

härligt!

en utmaning väntar på min blogg...

Morskan sa...

Aahh, jag har minsann redan sett den! Skall ta mig an den snart! Finns det någon bil på "e"? ;O)