tisdag 17 november 2009

Njut!

Tidigare i höst hade Lindbergs en del bilder på fåglar på väggarna. De var av en konstnär som heter Karl Mårtens. Fåglarna har intagit mig och särskilt en skata. Vi har så många skator här kring vår gård, de är närvarande året runt.

Igår var G och jag in där och jag visade honom fåglarna. En originalakvarell grejar vi inte, men en litografi kommer det nog att bli. Obevekligen. Tror jag. ;O) Sist jag kände så här, köpte jag tavlan. :O)

Lånar en bild från hans galleri, så att ni får en aning om vad jag pratar om. :O) Konstnären själv verkar vara en intressant människa och den röda stämpeln på hans bilder skvallrar helt riktigt om en asiatisk känsla. Läs mera i länken högst upp. Snart flyttar en skata in till oss!

5 kommentarer:

en annan sa...

OHHHHHHH, LÄCKERT!!! :-)))
Häromkring har skatorna kompletterats med kråkor, plötsligen. Tobias är jätteförvirrad! :-D

Birger sa...

instämmer...fin!

Morskan sa...

Ja! De där stora skräniga fåglarna är ju svarta och vita. Eller? :O)

en annan sa...

Skator är fina svartvita historier, kråkor är lite större gråsvarta. Korpar är überkoola kolsvarta JÄTTESTORA djur. Kajor är små kolsvarta pippifåglar som låter som badleksaker.
Domherrar måste vara den finaste småfågeln som finns (var bara tvungen att få det sagt).

Linnsan sa...

Wow! Vilken känsla jag fick när jag såg bilden. Den kändes... levande!