tisdag 12 januari 2010

Kallt.

För en vecka sedan tillbringade G och jag dagen på IKEA i Happis. Vi utgick från mor och Harry och hade fått lämna barnen där, så vi skulle få en dag ledigt. Vi har ju haft ordentligt kallt en period nu och jag var bara tvungen att stanna och ta några bilder efter vägen.
Tjugotre minus.
Vi köpte en låg våningssäng till alkoven där barnen sover på ön. Ruben ligger nere (de fakto på golvet) på en resårbotten och bäddmadrass. Norah ligger uppe på en tjock madrass på ribbotten. De fick också nya kuddar och det var inte svårt att få dem i säng i lördags då vi monterat sängen! :O)

G och jag fick en ny bäddmadrass till vår säng på ön - IKEA:s "tempur"-madrass. Den känns ovan och liksom hård, men man sjunker ned i den sådär skönt som man gör i Bästisens äkta tempur, som jag provsuttit så fort vi varit hos dem sedan hon skaffade den för något drygt decennium sedan. Vi fick också nya kuddar. Nu vill vi bara ha en liten platt-tv på väggen i vårt rum!

3 kommentarer:

en annan sa...

GÖTT! Precis rätt sorts investeringar så här års! :-)
Jag har noterat att min tempurkudde har blivit "hård", jag undrar om den har nått sitt bäst-före datum? S glömmer aldrig när jag glömt den ute för vädring i minusgrader... den blev hård som en bräda! Han fick sitta på den en lång stund för att den alls skulle tina upp!

Morskan sa...

Men oh! Blev inte det kallt i lilla stjärten det? ;O)

"bästisen" sa...

haatar att säga det, men nästan två decennier sedan (faktist). Det var ju i samband med son nr 1's gräddning.