tisdag 12 januari 2010

Tjock tant?

Barnen sade godnatt till G ikväll via Skype. G drog sitt strå till stacken och sjösatte en ny sovmetod. ;O) Han sade till barnen (ungefär): "-Nu sover ni hela natten, så att mamma får sova också. Ni får bara stiga upp om det sitter en tjock tant på golvet och äter spagetti!"

Barnen fnissade litet åt det G just sagt. Jag skyndade mig och fyllde i att de fick komma till mig då. Om en tjock tant satt på golvet och åt spagetti. XO) Norah dräpte sovknepet med kommentaren: "-Men Smilla är inte här!". :OD
Fröken Smilla har en glad känsla för snö! Och hon är inte alls (så) tjock. ;O) Promenad i kolmörker tidig kväll i lördags på ön, -18 grader. När vi lade oss var det bara 13 grader kallt. Nu har det varit plusgrader i två dagar, men tack och lov har det blivit minusgrader (just nu -0,2 men i alla fall) ikväll igen.

Sovtricket läste jag om i en av alla föräldra- och barntidningar som dräller omkring på jobbet. Det var bara ett lösryckt citat, som dessutom i sin tur var ett citat - alltså någon citerade någon annan; inget av namnen kände jag igen. Men situationen var densamma - en innovativ far ville att hustrun skulle få sova och sade det där till barnen. Inget förtäljer om tricket fungerade. Vi får se hur det går för mig inatt. :O)

1 kommentar:

en annan sa...

*asgarv* Det är ju jättebra! Hoppas det funkar! Vi har precis börjat säga åt Tobias att han får ropa på oss, han måste inte komma upp. Det funkar so-so (man måste ju höra honom också...). :-)