fredag 20 maj 2011

Ja må hon leva!

Idag är ingen vanlig dag, för idag fyller bästa syrran fyrtio år! :) S har ordnat en del inför detta och vi hakar på.
Syrran och S försökte få den sedvanliga passbilden tagen, men mannen som förestod den lilla butiken, förstod inte alls hur de menade och ingen bild blev tagen. :)

S och G är ute och springer (!) - de skulle ta en tur mot Central Park. Jag körde syrran i duschen och fick därmed en stund helt för mig själv. ;)
Seglarskola på Manhattan. Bara det. :)

Idag tror jag att vi skall besöka FAO Schwartz, vilket jag längtar till lika mycket som om jag vore ett litet barn själv. :) Jag längtar efter våra barn och jag kommer att vilja köpa allt som finns i butiken åt dem! Skvallra inte, men Norah har fått de glittrigaste, koolaste sneakersarna från Skechers och Ruben har fått ett par Blixten McQueen-sneekers som blinkar när man rör sig i dem. :)
I Battery Park målade en asiatisk man alla våra barns namn på tavlor, som han sedan ramade. Jätteläckra!

Jag vet inte vad mer vi hittar på, men det surras om helikopterturer, basketmatcher, teater- och bioföreställningar och som alla förstår är utbudet oändligt, så vi får väl se. Återkommer med besked senare! :)
Brandstation en bit ifrån Ground Zero.

3 kommentarer:

Birger sa...

Himla fint ni verkar ha det, så roligt för er alla.
Vilka läckra skyltar och vilka glädjetjut när barnen får se skorna
Själv var jag in och skulle handla, köpa bränsle och tömma postlådan, det blev inget av ovanstående, det får jag göra i morgon. Hamnade på Kronan i en 60-årsfest med 3-rättersmiddag lagad på plats av 2 av killarna, himla god mat och hur mycket dryck som helst, som tur var så hade jag bilen med mig.
Ha det bra nu, gör det mesta av tiden, Kramar

Morskan sa...

Trevligt med fest och bra att du hade bilen som sagt! ;)

en annan sa...

Tack älskade syrran, för den häftigaste födelsedagspresent jag någonsin fått!!! *kramar*