tisdag 30 juni 2015

Eget arbete.

I helgen arbetad vi ganska effektivt G och jag. Ivern att få inreda gästrummet var seriöst stor. Så lördagkvällen efter barnen lagt sig, ägnades åt att montera sängen. Det var ett ganska gediget arbete och därefter var vi tvungna att gå och sova.
Familjesängen "Nils" från Mio. 120 cm nedtill och 90 upptill.
Under söndagen städade och tvättade jag, medan G slet med IKEA's platta paket. Vi varvade allt detta med att som vanligt serva barn i möjliga och omöjliga situationer samt sitta ned och äta litet då och då. Jag gjorde mig ärenden ned i källaren ideligen, för att få se hur allt växte fram och ge litet handräckning då och då.
Skrivbord, hurts och köksskåpar från bästaste IKEA förstås. Det ser litet tomt ut, men vänta bara så skall jag nog ha fyllt på det där illa kvickt. ;) En dator med seriös skärm skall så småningom landa där till vänster på skivan, där lampan nu står.
Jag är så nöjd!! Renoveringen i källaren är värd varenda jämra slant den kostat! Vi har fått det så fint!! I ett nafs tre fina rum med riktiga väggar, golv och tak, till skillnad från det sunkiga gamla som var förut. Helt ofattbart. Jag är lika lycklig som ett barn som just fått sitt första egna rum. <3
Det första som fick flytta in i mina nya skåp var mina rullar med mönstrad silvertejp.
En glimt av den vackra tapeten och en glimt även in i vår nya tvättstuga. Tvättställningen på golvet har jag lånat av mamma. Den skall ersättas av mest troligt en från taket hängande anordning. Jag är gammaldags på det sättet och vill fortfarande hänga en del tvätt att torka.

1 kommentar:

Unknown sa...

Gästrummet blev ju jättefint, nu när man ser det färdigt.
Får du bara möblera en arbetsplats som du vill så då har ni ju var sitt krypin i källaren, fint om det blir jättevarmt ute