lördag 13 juni 2015

Maken.

Med smörgåstårta (svärmors) och tårta (min) och i alla fall föräldrarna samlade, så passade vi på att fira G's födelsedag också, en dag tidigt. Norah och jag hjälptes åt att garnera tårtan, som blev väldigt smarrig.

Norah älskar skattjakt och sydde ihop en fantastisk en åt G på bara några minuter. Hon skrev ledtrådar och placerade ut lappar i huset och när G hade samlat ihop alla, visade det sig att sista ledtråden fick han pussla fram med hjälp av bokstäver på baksidan av alla lapparna. Intrikat och skickligt påhittat av Norah!

Presenten han fick var från syrran, mamma och pappa - en mojsig skägglotion som jag skulle köpa åt honom i London (men vi hann ju inte!), men som nu syrran skickat efter åt honom. Barnen och jag ger honom en klippning och skäggtrimning på en snajsig salong i Stockholm (sist G klippte sig hos frisör, var när vi skulle gifta oss).





Nu hög tid att gå i säng, händer mycket imorgon! Och ä l s k a r den här fotoappen som Norah var först med att använda (hos oss), den med det litet märkliga namnet "B612" (dess enda nackdel är att man inte kan skicka in en redan tagen bild i den för redigering, utan man måste fota direkt med den. Men den har grymt snygga filter!).

1 kommentar:

Unknown sa...

Det blir ju då trevliga bilder med den, kanske jag måste anlita Norah som visar.
Skattjakten var ju kul, undra på att hon var ivrig på ett få igång den, tokungen