söndag 14 juni 2015

En söndag i juni.

Det fanns planer för helgen. Väldigt mycket bara sjönk ihop som en kapsejsad ballong. Prideparad. Gårdförsäljning hos Gneis. Trädgårdspryttlar. G fyllde ju år. Prinsen gifte sig. Men vi kom oss i alla fall iväg för att hämta familjesängen till gästrummet! Yay! Så nu hägrar ÄNTLIGEN en tripp till IKEA, där det skall inhandlas primärt madrasser och skåpar till nämnda rum. 
Det här är vår numera skrotade elvisp. Jag har för mig att jag fått ärva den av mormor, via mamma förstås. Jag kan ha fel, men vi har då inte köpt den. När jag vispade ihop detaljer till tårtan i fredags, ramlade det lös grejor från vispen, som länge låtit hemskt illa. Visparna sitter inte fast i den heller och nu blev jag leds. Skall läsa något test och sedan slår jag till bara.
Vi hade ett kort byggmöte med vår entreprenör idag på lunchen. Han har varit ordentligt krasslig, men låter inte det hindra sig nämnvärt och nu ser vi väl slutet på bygget. Glasväggarna skall ha kommit till Luleå i fredags, men så skall glasfirman ha tid att komma och montera dem också. Jag föreställer mig att det ändå är någon dryg vecka kvar av pyssel.
G har laddat länge (var ju på gång redan i höstas) och muttrat över vädret, men i helgen snickrades och byggdes det utav bara tusan och nu står där en väldans rejäl typ carport och erbjuder skydd till ved och cyklar.
Första brunchen ute. Det funkade.
Kvällen bjöd på blanklugnt före och det var ju trevligt så här första turen ut (för mig och Norah).

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det var ju fina bilder, men vad i all sin dar föreställer den översta?

teapot sa...

Fatta - så otroligt det skall bli att få se allt det nya! :-) Jag har alltid tyckt att det varit helt extatiskt att få se era renoveringar, och detta - det är nog i klass med vardagsrums-köks-hallbyggnationen för några år sedan. :-)

Morskan sa...

Puss på dig syrran! Längtar också till du får se, med egna ögon. <3