fredag 12 juni 2015

Sista skoldagen.

Sista skoldagen avklarad för barnen. Sista arbetsdagen för mig, jag är ledig imorrn. Sista arbetsdagen på Hertsön för de kommande åtta veckorna. Vi flyttar hela verksamheten till Örnäset, så på måndag svarar den här barnmorskan i telefon bara ett stenkast hemifrån. Arbetssituationen blir mindre sårbar för oss på det här sättet. På de här två hälsocentralerna är vi till exempel fyra barnmorskor. Två av oss kommer att vara på semester, men då är vi ändå två kvar. Istället för en, då vi är på hemmacentralen. Blir så jobbigt då om den som arbetar blir sjuk. Ja, ni fattar.
Inte så fyllig packning.
En oslagbar en.
En tårta. Det mest spännande är när man sätter kniven i dem och får se hur fyllningen ser ut! 
Norahs. Jättesöt, men helt okänd sort för mig.
Det är uppenbart att barnen behöver få sommarlov. Fast jag har inte tänkt på det förrän igår, då en kollega frågade om mina barn var trötta. Det är de ju, det vet jag med säkerhet, eftersom vi låter dem vara uppe litet för länge nästan varje kväll. Men som det nu är, så gnabbas det och tjafsandet tas till nya höjder.

Ruben hade fått ta hem modellera ("modde") och båda barnen kastade sig över den och satte igång att kreera roliga saker.
Början till morgondagens tårta.
Hantverkarna hantverkar. Idag kom rörkrökarn och kopplade vatten till tvättställ, bastu och ett vattenutkast på baksidan, ut från tvättstugan. Huvudmannen kom och fortsatte att montera toaskåpet. Tvättstället är också på plats och mormorn, Norah och Ruben har premiärborstat tänderna i nya badrummet ikväll. :-)

Hantverkarna arbetar imorgon också. Det gör inte vi. Vi bara firar skolavslutning!

1 kommentar:

Unknown sa...

Vilka kostiga krumelurer, tårtan blev då god, försvinnande god