lördag 2 augusti 2008

Butter.

Jag svär - igår hade höstljuset anlänt. Jag var tvungen att ha på en tröja när jag var ute med barnen efter middagen och solljuset hade det där vassa sticket som jag direkt associerar till höst... *muttra*

I förrgår när jag gick till stan i regnet, blev det ju förresten åska också. Glömde att nämna det. Det åskade på ett tag, hörde mest mullret men så småningom såg jag blixtljuset också. Tidigare i sommar har vi endast hört EN åskknall. Det är patetiskt.
När jag var barn, gick det mycket åska på sommaren. Vi var dessutom ofta på Svartön i Luleå skärgård, där vi hade en vid horisont som en stor bioduk för åskvädren att visa upp sig på. Åska är ett upplivande skådespel, särskilt nuförtiden när vi aldrig får uppleva det. Självklart känns det litet mera respektingivande när det kommer nära. :O)

Nåväl. Jag hoppas på litet mera sommar innan den är helt uträknad för i år. ;O)
Så här ljuvlig såg pionen ut för två veckor sedan, :O) innan två dagars slagregn krossade alla blommorna!

3 kommentarer:

en annan sa...

Oh så fin pion. Vår pion lever knappt, mest för att grannskapets katter har valt just den platsen att landa/starta på när de skall hoppa över staketet... :-( Jag har stagat upp den med tråd och strött ut vitpeppar runtomkring, den har hämtat sig något, men några blommor lär vi inte se i år.

en annan sa...

Oh så snygg bild också förresten! :-)

Morskan sa...

Men tusan också, vilken otur. Man skall ju vara försiktig med att flytta pioner, men jag vet att de vill ha benmjöl. Vanlig gödsel också och så kanske snickra en liten "bur" runt om den. Då kanske katterna väljer en annan plats, eller åtminstone hoppar till/från ställningen. Eller så flyttar ni den bara.