torsdag 7 augusti 2008

Porslinskross.

Leffes första offer har börjat infinna sig. För några dagar sedan hände första incidenten med fatal utgång. Han välte en ljusstake på köksbordet (där skulle han inte vara va?) och den gick i tusen bitar (nästan). Den ljusstaken sörjer jag rätt mycket. Jag hade köpt den på Village (som inte längre finns i Luleå) och det var en sådan som man lyfter toppen (själva ljushållaren) av och så kan man om man vill fylla den nedre delen med det man känner för. Jag hade små snäckor från Thailand i den nu när det hände och jag har haft godis i den och något glittrigt en jul.
Jag har sökt på webben, men hittar inga ledtrådar till den eller liknande ljusstake. Jag emottager tacksamt tips på köpställe för liknande ljusstake från någon? :O)

Idag åkte en kruka i golvet och den gick absolut sönder. Den var fin, men det var ändå ingen katastrofal förlust.

Leffe har vält ned några till saker också, men de har varit av hållbarare slag.

Jag tror annars att Leffe har kommit sig tillrätta hos oss. Han leker (kanske inte alltid helt frivilligt ;O)) med barnen, äter och dricker, använder lådan och sover långa pass i lådan under Norahs säng. På kvällen ligger han alltid och sover/spinner/busar mellan G och mig.

Leffe är inte den ende som kraschar saker här hemma. Som sagt; kamran är numera ett försäkringsärende. ;O)

För någon vecka sedan när jag vattnade blommorna, rasade plötsligt en stor väggampel i golvet och gick definitivt sönder. Den har hängt där förmodligen sedan strax efter vi flyttade in i huset och sista åren har det bott en gullranka i den, som faktiskt mått bra där! Men nu plötsligt, nu skulle den inte hänga där längre... Den krukan sörjer jag. Jag minns ännu när jag köpte den (kan vara femton år sedan), för den var litet dyr för min budget (>300 kr), men den var så snygg att jag var tvungen att köpa den. *suck*

Och idag stod jag så som ett stömmel och skar upp Rubens varma mat på en av våra tallrikar, balanserade litet (väl mycket tydligen) på kanten av bänken, eftersom jag hade en massa annat krafs som tog plats bredvid och vips så välte tallriken runt, landade på golvet och gick sönder. Rubens mat hamnade också på golvet och jag drog faktiskt en ramsa. *pust*

Nog med klagomål nu. Mot resten av dagen med stormsteg... eller nåt. ;O)

Inga kommentarer: