lördag 6 september 2008

Dagens projekt.

Överraskade mig själv och fick i jorden snabbare än kvickt de lökar jag beställt och fått tidigare denna vecka. Jag har så länge varit sugen på tulpaner, men aldrig gjort slag i saken förrän nu. Jag beställde hastigt och lustigt från Odla.nu och det blev de två fantastiska tulpanerna "Black Parrot" Tulipa gesneriana och "Spring Green" Tulipa viridiflora. De här två har jag grävt ned i en av perennarabatterna, där deras blad kommer att sammanblandas med växtligheten som kommer upp efterhand.

Under pärlrönnen grävde jag ned botanisk, vit krokus "Miss Vain". Norah hjälpte mig med dem och vi pratade om att vi inte får se dem förrän det varit vinter och blivit vår igen. Fatta hur svårt det är för en ivrig person som jag! ;O)




På ön har jägarna fällt fyra vuxna djur hittills och tydligen har Bästisens pojkar emellanåt agerat fågelholkar. :O) Förklarande bilder utlovas!

---> Vis av erfarenhet vill jag bara berätta att bilderna kommer från Odla.nu! ;O)

2 kommentarer:

en annan sa...

Oh så outgrundligt vacker den där mörkt röda tulpanen är! Skall bli skoj att se bilderna till våren! ;-) Hoppas hararna lämnar dem ifred också!

Morskan sa...

A, ja, vi får se. Hararna lär väl inte gräva så djupt? Som i snön alltså? Fast vad vet jag. Men råttor förstås, om det nu bor sådana i jorden på vår gård. Kommer inga blommor, så får man skylla på dem. Jag gillar alldeles särskilt kombinationen av den mörka med den vitgröna!