fredag 5 september 2008

Klar.

Blev precis färdig med dagens sysslor. Eller har i alla fall fått undan det värsta, så att det ser någotsånär trevligt ut imorgonbitti då barnen och jag skall sätta igång vår dag.

G lämnade oss ikväll, för den årliga älgjakten. Officiella starten var redan i måndags, men ute på ön börjar man första lördagen därefter. Så imorgon vid 04-tiden kravlar de sig frivilligt ur sina varma sängar, för att sedan bege sig till välventilerade ;O) jakttorn. Det är utlovat strålande väder (fatta - en norsk vädersajt, som har mer akkurata prognoser än SMHI på webben! ;O)) imorgon, så jag vet att de får en fin soluppgång och en härlig dag!

Det här året är speciellt på några sätt. Jag och barnen är inte med. Ovanligt. Bästisens två pojkar är med. Ovanligt! De har fått det i födelsedagspresent av oss, att vara med på första jakthelgen. De bor i svågern och svägerskans rum, som är ledigt till söndagkväll när G's bror ansluter. I Norahs lilla alkov, bor den manliga halvan av Hertsövännernas familj. Så stackars svärmor är fullkomligt överhopad med en rätt rejäl skara män. Nämligen (räkna, räkna, räkna...) sex stycken.
Jag är faktiskt litet lättad att jag inte är där. :O) Det är nämligen outsägligt tråkigt att umgås med en samling jägare. De stiger upp innan någon vettig person någonsin skulle göra och går följaktligen och lägger sig löjligt tidigt. När de är vakna, pratar de jakt. Var de än är. Vad de än gör.
Själv får man klara sig. Bokstavligen. Och sedan barnen trädde in i våra liv, innebär det ju att jag sköter om dem på heltid och det är faktiskt på de flesta sätt lättare hemma. Visserligen kan jag på ön "släppa ut" dem på ett helt annat sätt än hemma, de kan vara ute själva en stund. Men det väger inte upp att ha tillgång till allt som man har när man är hemma.
Det skall böjas i tid... ;O) Norah, 9 månader, kollar in det fällda viltet.

Jag kan ju heller inte förneka att jag litet ser fram emot några stunder för mig själv. Jag saknar redan G alldeles vanvettigt, men ändå... ;O) Jag skall gotta mig med "Oprah", "Desperate Housewives" och "Men In Trees" på kvällarna och så skall jag öva på att gå och lägga mig.

Följaktligen sajnar jag ut nu. Gonatt! :O)

Inga kommentarer: