onsdag 24 september 2008

VAB

Krasslig men med tungan rätt i mun! Det ÄR klurigt att "kippa!"! ;O)

Idag har jag VAB:bat för första gången i livet. En sen debut! ;O)

Rubbe är litet krasslig; han har haft något på gång och natten till idag blev det jobbigt för honom. Han är ändå pigg, men hostar litet och producerar tjock, grön snuva. Två, tre gånger idag har han sett uppfordrande växlat med bedjande på mig och sagt "dagis!" och låtit mig förstå att han ville dit. En gång satte han på sig mössa och stövlar och var beredd. Det är så rart!

Apropå att klä på sig, så har Norah just erövrat sitt "påklädningskörkort". Det är en snillrik sak som barnens förskola instiftat. Barnen får en guldstjärna för var gång de klätt på sig/av sig ordentligt inklusive hänga upp och lägga kläderna där de skall vara. När de har fått fem stjärnor, får de sitt eftertraktade påklädningskörkort.
Det var föräldramöte för bara ett par veckor sedan och en pappa där sade att det är helt perfekt med de där körkorten, för om barnen tjorvar med påklädningen, kan man bara nämna litet om att deras påklädningskörkort kanske dras in om de inte klär sig ordentligt. ;O) :O)
En annan förälder visste att någon annan förskola hade snappat upp idén och höll på att införa den. :O)

Imorgon har jag min lediga dag, så vi får en lugn morgon. På eftermiddagen pyser jag iväg på första träffen i min klädsömnadskurs. Hur kul skall inte det bli på en skala?! :O) Jag fick ett il i helgen som var och sökte reda på tygerna och mönstret och har ikväll suttit och tittat litet på det. Känns litet gruversamt; det är så länge sedan jag sydde något i klädväg. Men äntligen skall min kappa få träda ut ur tygbunten! :O)

Inga kommentarer: