onsdag 26 januari 2011

Kulört sladd.

Har sedan vi satte upp den i somras, funderat förstrött på att få tag i tygklädd kabel till vår stora maskros i vardagsrummet. Vi ville inte göra ett till hål i trätaket, utan drog kabel från befintligt hål och till lampan. Sladden hänger nu i en liten båge där emellan.Istället för att försöka "trolla bort" kabeln (helt omöjligt), så vill vi göra något av den istället. Jag har sett kulörta sladdar på befintliga armaturer på lampaffären, men inte vetat om det gått att få tag i en stump utan armatur. Observera att det alltså skall vara tygklädd sladd, så där litet retro och hur snyggt som helst. :)

Lärde mig helt nyligt av en medlem av den uppväxande generationen (Oskar), att det finns något som heter sleeve. Okay, liksom ärmar av tyg som man drar över sin töntiga vita plastsladd. Ett stort steg närmare mål. :) Finns i många koola färger.

Så, i en trevlig inredningstidning, gick jag verkligen i mål, då jag fann NUD Collection. Så många färger, så härligt!Vill vi fästa sladden mot taket? Tror inte det. Men likafullt måste jag ha den här accessoaren! Det finns mer än en sladd jag kan tänka mig att fästa med det här läckra arrangemanget. :) Bilden har jag lånat från den här bloggen, som hade en egen, mycket snyggare bild än Designtorget som säljer den.Och kolla här - också på Designtorget. Så najs!

1 kommentar:

"bästisen" sa...

åååh - gillar! Särskilt bladen.